Порадник “Перший раз у перший клас”

Поділитися!

Поради батькам

 майбутніх першокласників

Перший раз – у перший клас!

          

 

Вступ  дитини до школи – довгоочікуваний, хвилюючий і досить відповідальний момент в житті дитини. Адже, вчорашній дошкільник набуває новий соціальний статус – статус школяра.

Останнє “вільне” літо дошкільників особливо тривожне і для батьків. Дитячий садок і іграшки в пісочниці залишаються в минулому і починається справжнє, майже доросле життя.

Чи буде воно простим?

Пропонуємо Вашій увазі  цікаві статті, поради, настанови щодо  підготовки не лише майбутнього учня, а й батьків до 1 класу. Адже в 1 клас ідуть зісвоїм малюком

і батьки.

  Що має уміти та знати дитина до 1 класу

ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ


     Соціально-психологічна готовність дитини до школи –це готовність до нового етапу розвитку школяра, це виражається у відношенні дитини до школи, до вчителя та навчальної діяльності, до однолітків, рідних і близьких, до самого себе.

Тому при вступі
до 1-го класу дитина повинна :

  • Знати правила спілкування;
    Наприклад: Знати коли звертатися на «ТИ» а коли на «ВИ», уміти вітатися та прощатися, вміти виражати свої думки і почуття.
  • Уміти вступати в спілкування з дорослими, з учителями і з однолітками.
    Правильно сприймати ситуації уроку, правильно сприймати справжній сенс дій учителя, його професійну роль.
    Повинні бути розвинені такі якості особистості, які допомогли б спілкуватися і взаємодіяти з однолітками, поступатися в одних обставинах і не поступатися в інших. Кожна дитина повинна вміти бути членом дитячого суспільства і спільно діяти з іншими дітьми.
  • Мати адекватну самооцінку.
    В тому, як дитина починає оцінювати свої досягнення і невдачі, орієнтуючись на те, як оцінюють його поведінку інші, виявляється зростання його самосвідомості. Це є одним з показників психологічної готовності школяра до навчання. На основі правильної самооцінки виробляється адекватна реакція на осуд і схвалення.
    Висока самооцінка мож евикликати неправильну реакцію на зауваження вчителя. У результаті може виявитися, що “школа погана”, “вчитель злий” і т.п.
  • Вміти правильно оцінювати свою поведінку.
    Виконувати правила шкільного режиму, своєчасно приходити на заняття, виконувати навчальні завдання в школі і вдома.
  • Вміти управляти своєю поведінкою без агресивності.
  • Мати уявлення про навчальну діяльність.
    Важливо мати позитивне ставлення до школи для формування інтересу до неї. Екскурсії до школи, зустрічі з учителями допомагають створювати у дитини позитивну установку на навчання в школі.
  • Вміти швидко освоюватися в новій обстановці.
  • Відчувати шанобливе ставлення рідних до її нової ролі учня. 
    Рідні повинні ставитися до майбутнього школяру, його вченню, як до важливої змістовної діяльності, набагато більш значимою, ніж гра дошкільника. Вчення для дитини стає основним видом його діяльності.

 

 

Дитина 6-7 років, вступаючи до школи, має уміти відповісти на наступні запитання:

 

  1. Назви своє повне ім’я. (Прізвище, ім’я, по-батькові )
  2. Скільки тобі років? (Мені … років)
  3. Назви дату свого народження. (Я народи(в,ла)ся число, місяць, рік)
  4. Назви ім’я та по батькові твоєї мами, тата.
  5. 5.     Чи є в тебе брат або сестра? Старші вони від тебе чи молодші?
  6. 6.     Як називається країна, у якій ти живеш?
  7. 7.     У якому місті ти живеш?
  8. 8.     Назви свою домашню адресу.
  9. Які ти знаєш міста України?
  10. 10. Чим відрізняється місто від села?
  11. 11. Чи подобається тобі вчитися?
  12. 12. Чи хочеш ти ходити до школи? Чому?
  13. 13. Чим займаються діти у школі ?
  14. 14. Для чого у школ ідзвонить дзвіночок ?
  15. 15. Що буває дерев’яним, скляним, металевим, пластмасовим?
  16. 16. Що буває м’яким, твердим, сипучим, гладеньким, рідким, гострим?
  17. 17. Які ти знаєш ріки?
  18. Які ти знаєш професії людей?
  19. Що ти знаєш про пори року?
    … та інші подібні запитання.

 

ЛОГІКА ТА МИСЛЕННЯ
             Без здатності до самостійного мислення наврядчи можливий інтелектуальний розвиток дитини. 
              Вже у 1-му класі Ваша дитина буде вирішувати завдання, які вимагатимуть  від  неї не просто дій за аналогією (копіювання дій вчителя), а і потребують можливість для "розумового прориву".
  Тому вона мусить мати навички логічного мислення відповідно до свого віку.

При вступі до школи дитина має уміти :

  • міркувати;
  • виділяти головне;
  • аналізувати різні факти і точки зору;
  • зіставляти і порівнювати їх;
  • ставити питання і намагатися самостійно шукати відповіді на них;
  • порівнювати “більше”, “менше” чи “дорівнює”;
  • називати різницю двох фігур різно їформи;
  • порівнювати за величиною 7 – 10 предметів однакової форми;
  • визначати числовіз акономірності;
  • сортувати та розподіляти предмети у запропонованому ряду слів, чисел, предметів …;
  • визначати лишній предмет серед групи;
  • класифікувати предмети по одній чи більше ознакам (одяг, взуття, посуд і т.п. );
  • мож ерозділити складні фігури на декілька більш простих.

 

ПАМ’ЯТЬ ТА УЯВА

Успіхи дитини дуже залежать від її пам’яті. Пам’ять маленької дитини дуже добра, але вона образна та мимовільна, тобто вона запам’ятовує те, що було цікаве. Дитина не ставить перед собою завдання: мені треба запам’ятати цей вірш. У школі дитині прийдеться запам’ятовувати більші обсяги інформації.      Вона повинна запам’ятати не те, що цікаво, а то, що потрібно, та ще стільки, скільки потрібно. Пам’ять потрібно, розвивати  завчасно.
Також велику роль у засвоєнні шкільнихз нань грає уява. Слухаючи пояснення вчителя, дитина повинна уявляти ситуації, з якими вона не зустрічалася раніше.

Дитина, що вступає до школи, має:

  • запам’ятовувати 7 з 10-ти слів на слух;
  • запам’ятовувати 5 чисел підряд;
  • запам’ятовувати 6-8 картинок протягом 1-2 хв.;
  • уміти розказати напам’ять декілька віршів;
  • уміти переказувати казки та розповіді;
  • уміти порівнювати два зображення по пам’яті;
  • домальовувати незакінчене зображення, доповнивши його деталями;
  • самостійно скласти невелику казку чи історію на задану тему.

 

ФІЗИЧНА ТА ФІЗІОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА
     Розвиваючи малюка, потрібно пам’ятати про те, як важливі для нього заняття спортом. Саме вміння керувати своїм тілом, розвиток дрібної і великої моторики визначає розумові здібності дитини. Кожен батько мріє,щоб його дитина була здоровою та спортивною, тому фізично розвивати свою дитину треба майже  від самого народження. 
Ідучи до школи, ваша дитина мусить мати певні навички і знання щодо фізичної підготовки, а також має бути фізіологічно розвинена для свого віку.

Ваша дитина може рахуватися першокласником, якщо:

  1. Може дотягнутися рукою до верхньої частини протилежного вуха через маківку;
  2. Втратила 1-2 молочні зуби;
  3. Гарно виражена арка стопи;
  4. Вміє зав’язувати шнурки, защіпат иблискавку і ґудзики;
  5. Має бути розвинена тонка моторика руки (різноманітні рухи, у яких беруть участь дрібні м’язи кісти руки.) Вміє різати ножицями, грає в пальчиковіі гри, добре справляється з пластиліном, під час рукостискання відводить великий палець долоні.
  6. Знає про користь фізичних вправ, рухливих ігор, загартовувальних процедур, правильного харчування;
  7. Усвідомлює основні гігієнічні вимоги щодо здорового та безпечного відпочинку (правила поведінки на воді, у лісі, полі, на льоду);
  8. Легко виконує основні рухи; ходить широким кроком з вільними рухами рук, бігає легко, ритмічно, під час ходьби та бігу зберігає указаний темп, уміє швидко його змінювати;
  9. Зберігає рівновагу на місці, у русі, долаючи різноманітні перешкоди;
  10. Влучно метає, кидає предмети в ціль;
  11. Впевнено лазить різними способами по гімнастичній стінці, жердині

(канату), лазить по шесту довільним способом;

  1. Уміє грати в ігри спортивного характеру.

 

 

Портфелик  першокласника

Папка для зошитів:

Зошити в косу лінію;

Зошити в клітинку;

Фломастери;

Кольорові олівці;

Гумка;

Прості олівці;

Лінійка;

Папка для трудового навчання;

Кольоровий папір (Формат А-4);

Кольоровий картон (Формат А-4);

Альбом для малювання;

Акварельні та гуашеві фарби;

Пензлі;

Пластилін;

Дощечка для пластиліну, стеки;

Фартушок з нарукавниками;

Обкладинки для підручників;

Обкладинки для зошитів;

Спортивний костюм;

Кеди або кросівки;

Чешки для хореографії;

Шкільна форма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На виконання Указу Президента України «Про шкільну форму для учнів середніх закладів освіти» № 417/96 від 12.06.1996 р.   

Навіщо потрібна шкільна форма?

 

  • – Строгий стиль одягу створює у школі ділову атмосферу, необхідну для занять.
  • – Форма дисциплінує людину.
  • – Єдина шкільна форма дозволяя єуникнути змагань між учнями в одязі.
  • – Учень в шкільній формі думає про навчання, а не про одяг.
  • – Немає проблем «В чому піти в школу», в учнів виникає позитивний настрій, спокійний стан, активізує бажанн явчитися.
  • – Шкільна форма допомагає тобі відчути себе учнем і членом певного колективу, дає можливість відчути свою причетність саме до цієї школи.
  • – Якщо одяг приходиться людині до смаку, вона відчує свій зовнішній вигляд.
  • – Шкільна форма економить гроші батьків.
  • – Шкільна форма формує єдиний стиль одягу в учнів школи.

 

Увага!

Адміністрація школи звертається до батьків з проханням постійно контролювати виконання учнями вимог щодо зовнішнього вигляду. Ці вимоги співпадають з державною політикою України у цьому питанні.

 

 

Поради батькам щодо вибору шкільного одягу

 

У шкільній формі дитина перебуває 5 днів на тиждень як мінімум по шість годин. Основні вимоги, які висувають експерти до неї – це комфорт і безпека.

За нормативами шкільний одяг для дітей повинен містити не більше 67% синтетичних матеріалів. Але якщо навіть з сировиною все добре, слід звернути увагу на якість шиття.

Згідно з діючими нормами, дитина має переносити на відстань до 3 км не більше 10% від своєї маси. Експерти наполягають, що рюкзак для першокласника повинен важити не більше 1 кг. Отже обирати ранець треба як можна легший, але при цьому з ортопедичною спинкою, щоб рівномірно розподілялося навантаження, жорстким днищем, щоб формувалася гарна постава. А от від портфелів і сумок через плече на одній широкій ручці експерти батькам радять відмовитися – це сколіоз у майбутньому.

Взуття повинне пахнути. Але воно не повинно пахнути хімічною фабрикою і якимсь реагентом. Воно повинне пахнути шкірою або штучною шкірою, а не шинним матеріалом. Сьогодні виробники взуття часто для формованої підошви застосовують гуму, яку використовують у шинному виробництві.  Але ж у взуття і машини – різне призначення.